Het verjaardagshemdje

Morgen is de jongste 365 dagen oud, ook wel eens een jaar genoemd. Ik maakte een hemdje voor hem. Eigenlijk niet speciaal voor zijn verjaardag, maar het komt wel mooi uit zo. Hopelijk is het met zijn feestje lekker warm weer dan kan hij de korte mouwtjes aan.

Het stofje is er eentje van Andrea Lauren, gekocht bij kiwifabrics. Het patroontje is een blouse uit de knippie van februari - maart. Ik korte de mouwtjes in naar een zomerversie. Leuk is dat dit patroon gaat van een 50 tot 98. Ik zocht al eventjes naar een miniversie van een hemdje.

Daarstraks gepast, ongestreken, mét draadjes aan en nog zonder knopen. Hij had echter geen zin om stil te staan en het te goed te laten zien.






Het paste dus de knopen konden eraan. Eerst was ik van plan om er gewone knopen aan te naaien, maar de drukknopen wonnen. Handiger bij zo'n beweeglijk kleintje


De volgende versie wordt verbeterd. Zo heb ik bijvoorbeeld de kraag er in zijn geheel aangezet, dus je ziet de naad. Dit moet er de volgende keer echt uit. Ik was weer te snel ;)





 Nu nog wassen en strijken en 't is helemaal rond!


De verjaardagskroon is al af. Dat wordt een hergebruik van vorig jaar. 


Nummer 2: 1 in 2015

Nummer 1: 1 in 2014

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts