Het kersthemd

Vorig jaar kocht ik een couponneke, weeral geen idee meer waar. Ik vond het wel een mooi stofke en wou er een hemdje uit maken. Een hemd met lange mouwen, want de elandjes doen nogal winters aan. Daar loop je in de zomer niet echt mee rond.



Het moment brak aan om eindelijk aan dat hemd te beginnen. Niet alleen omdat het winter wordt, maar ook omdat ik er nog net een maatje 104 (zonen 09 maat) zou uitkrijgen. Ik besloot de smalle versie te nemen aangezien mijn vorige theo nogal ruim viel en Mauro tegenover toen toch wel wat slanker geworden is. Het werd nipt, zowel om alle delen uit de stof te knippen als het hemd op zich. Mauro is toch niet zo smal als ik dacht...
Maar het is gelukt, zowel het uitknippen als het hemd dicht krijgen :)





Geen ruimte over om voor een doorlopend printje te zorgen. Niks fancy dus. Een hemd. Een hemd voor kerst.





Omdat ik maat 104 nam heeft hij nog wat ruimte om er in te groeien - in de lengte dan toch, de breedte wordt dus moeilijk. 




 Hier en daar nog wat draadjes, het lijkt mijn trademark te worden. 






Ook Lot wilde deelnemen aan de fotoshoot. Evenveel pret als grote broer!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts