Het bloeit in de moestuin

Buiten het naaien heb ik nog een ander project. Dit jaar acuut opgestart: een moestuin.



Ik hou van planten en ik hou van groen. Al sedert mijn kindertijd probeer ik kamerplanten in leven te houden. In het algemeen lukt me dat redelijk goed. Al moet ik bekennen dat er een duidelijke prioriteitswijziging is gaande over 'het in leven houden' sinds ik kinderen heb. Ik geef nu, gelukkig, eerder de voorkeur aan het voeden en verzorgen van mijn kinderen dan van mijn kamerplanten. In de laatste drie jaar zijn er een aantal gesneuveld en een aantal werden zwaar verwaarloosd.

...

Eigenlijk is dit helemaal geen goed betoog voor mijn moestuin.

Ik begin opnieuw.

Ik droom al een paar jaar van het zelf kweken van groentjes, maar naast kamerplanten heb ik weinig ervaring. Dit jaar beslisten we zeer plots om onze kippenren een stuk achteruit te schuiven en op de vrijgekomen plaats een moestuin te starten.

Klinkt simpeler dan het was. Het opschuiven van de kippenren was het minste werk. Naast het verplaatsen moest ook jaren van onkruid en begroeiing worden verwijderd, bomen moesten worden gesnoeid, wilde struiken uitgedaan en last but not least, wegens de schuine helling van dit stuk tuin moesten er terassen worden aangelegd.

De staat toen we het kochten


Work in progress. Alle mannen helpen mee.

Mijn man heeft hier prima werk geleverd. Zelfs mijn vader kwam een handje toesteken. Mijn werk bleef in dit stadium beperkt. Verder dan het volscheppen en wegvoeren van een aantal kruiwagens ben ik niet geraakt. Een pasgeboren baby liet me weinig tijd en energie om dit plan ten uitvoer te brengen.

Ik stelde wel de terassen samen en bakende ze af. Ook het kiemen, zaaien, planten, bewateren, ...is voor mij.






Goed, het begint nu mooi te groeien.










Het groeit en het bloeit en dat is fijn. Dit weekend deden we een eerste pluk in de moestuin en konden we de eerste groentjes proeven. Benieuwd of de rest ook nog goed komt.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts