Rabarberoogst


Mijn moeder heeft een overproductieve rabarberplant staan. De plant gaf ons 2,5 kilo kado.

Maar wat doe je daar mee?

Vorig jaar maakte ik rabarbertaart, dat was een succes. De rest mengde ik met aardbeien en rode bessen en verwerkte ik in confituur. Dat was geen succes. Er staat nog altijd een pot in de voorraad. Voor een gezin dat een pot confituur per week eet kan dat wel tellen. Te zuur. Rode bessen en rabarber, dat is gewoon teveel zuur.

Uit je fouten leer je dus deze keer liet ik de rode bessen achterwege. Ik behield dus nog een aardbei-rabarberconfituur. Lekker!

Omdat ik wel van afwisseling hou maakte ik een andere met mango en rabarber. Dit is helemaal mijn meug. Zeer geslaagd!



De mango werd gekocht. De aardbeien komen uit eigen hof. De rode vruchtjes doen het zeer goed dit jaar. We hebben er meer dan we op krijgen.


Eerder kwakte ik al aardbeien met wat overrijpe vruchten samen. Een restje abrikozen en nectarines. Ook goed voor op de boterham.


 Nu ik de foto bekijk zit er ook kiwi in...

Van leeg naar vol:




We komen weer toe voor een paar weken!


Nog een kilo rabarber te gaan. De rabarbertaart zal herhaald worden. Morgen. Daarmee kunnen we het weekend smakelijk inzetten. 








Reacties

Een reactie posten

Populaire posts