Retro in spons

Mauro heeft de laatste maanden iets met 'ritsetruien'. Toen zijn favoriete 'ritsetrui' sneuvelde in de was - de rits smolt op de stof door oververhitting van de, nu gewezen, droogkast wilde ik hem graag een nieuwe maken. Hij koos het stofje. Eentje met auto's, in spons.

Ik vond het spannend. Het patroon voorzag twee ritsen in de zakken van het voorpand en dan natuurlijk een grote rits. Ik heb niet veel ervaring met ritsen. De ritsen in de zakken bezorgden me op voorhand toch wat stress. Maar dit bleek voor niets geweest te zijn. Het ging heel vlot.

Dat weten we dan ook weer. Nu moet ik zo'n patronen niet meer uit de weg gaan.




Ik ben geen fan van het laag uitgesneden voorpand. Als ik dit patroon nog eens hergebruik zal ik dit zeker verhogen.

Het vestje valt wat groot, maar daar groeit hij wel in.

Jammer bij de spons is dat de witte onderlaag er door komt piepen. Zeker op plaatsen waar gestikt werd. Dat geeft direct een slordiger resultaat.

Ik had nog genoeg om er een leuke speelshort bij te maken.




Reacties

  1. Oh, dat ziet er leuk uit!! De kleurtjes zijn geweldig!

    Uit welke Ottobre komt dit vestje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dat ziet er leuk uit!! De kleurtjes zijn geweldig!

    Uit welke Ottobre komt dit vestje?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Héél leuk gedaan!!! En wat een tof stofje!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts