Het begon allemaal met flamingo's

Een feestje van een collega. Een tof exemplaar, die collega. Een zotte doos met een vlotte pen. Een open geest, vertrouwelijk en serieus, maar altijd met een snufje absurditeit. Geweldig die collega. Plezier op 'den buro'.

Goed, die collega geeft een feestje. Blij met deze uitnodiging, in maanden van desolaat moederschap, bedacht ik een cadeau.  Het bedenken gebeurt bij mij redelijk associatief. Associatief-visueel voor wie zich daar in herkent. In casus van deze collega zag ik een flamingo. Een basis flamingo in roze, met blauwe achtergrond. Geen idee hoe ik deze associatie opgeslagen heb. Zag ik ooit een flamingo op een van haar foto's? Heeft ze een flamingo-sleutelhanger? Tijd om dit eens na te vragen!

Met een enorme stoffenvoorraad (danku solden!) moet ik - van mezelf - cadeautjes bedenken uit deze voorraad. Jammer genoeg heb ik nooit een flamingostof ingekocht. Of jawel, een klein lapje tricot. Niet bruikbaar. Ik wilde een tas maken. Het patroon was reeds gekozen. Het zou een Vinktas worden. Deze collega heeft namelijk ook de eigenschap altijd veel (te veel) papieren en mappen mee te zeulen. Om deze in te vervoeren gebruikt ze zakken en tassen, gekregen in verschillende winkels. Het gebeurt wel eens dat deze veelgebruikte zakken in onze -toevallig - gedeelde kast belanden. Dikke, plastic herbruikbare zakken, niet opgevouwen wonen bijna permanent op de onderste legger.

Deze collega heeft iets met zakken, of met papieren, een van de twee.

Vandaar dus de keuze voor een tas. De Vinktas leek me een zeer toepasbaar exemplaar.



Maar mijn stoffenvoorraad kende dus geen flamingostof. Daàg idee! Ik vond nog een leuke canvas komende van de ikea. Het bevat roze, daar stopt de overeenkomst.






De ochtend van het feest maakte ik me nog steeds druk om deze associatie. Een flamingo. Als ik dit kon integreren zou het af zijn. Tijdens dit peinzen tekende ik een flamingo, al leek dit meer op een soepkip. Soepkip! Dat is het! Ze heeft een hond! Rubberen kip! Halleluja!



Ik vertrok op missie. Op zoek naar een rubberen soepkip. Twee winkels (grootwarenhuizen) later had ik het nog niet gevonden. De dierenwinkel was de laatste optie. Deze laatste optie deed mijn koers veranderen. Naast de rubberen kip hing een flamingo. Beter kon niet!

Geen soepkip, maar een flamingo. Dit is een vogelthema hihi.

Cadeau klaar!

Een fles (roze) cava voor de collega en een leuke flamingo voor de hond.







Stof: Ikea
Tassenband: Lanalotta
Patroon: Vink - Vinktas

Reacties

  1. Zalig! Het cadeau zowel als het hele verhaal erachter! Benieuwd naar de reactie van je collega...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze was er - gelukkig - heel blij mee. Ideale tas om al haar gerief in te vervoeren.

      Verwijderen
  2. Geweldig cadeau, zeker met het verhaal erbij :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts