Plain dress - out of my comfortzone

Na het Plain Shirt volgde al snel een Plain Dress. Het eenvoudige patroontje riep om een vervolg.

Bij Lelastof kocht ik dit leuke stofje van Susalabim, Lillestoff. Het is een soepele woljersey. Ideaal voor het tussenseizoen, of de warme klaslokalen. Ik ben fan van zowel de kleur - love oker - als het simpele printje.

De combinatie met grijze boordstof was evident gezien deze kleur als enige terugkomt in de print.


Tijdens het knippen - ik was eerst van plan hier een tweede shirt uit te maken- leek het me een goed idee om het patroon om te gooien naar een kleedje. Na nog wat meer getwijfel en twee tellen van moed knipte ik het patroon als een lang kleed, tot onder te knie. De volledige lengte van de gekochte stof werd benut.

Het moedige moment werd snel opgevolgd door spijt. Dit is niet iets wat ik normaal gezien draag. Zo lang? Meestal hou ik de kleedjes tot boven de knie.

Met de schaar in de hand, op het punt van het inkorten bedacht ik me. Eens iets anders in de kast, ideaal als tussenseizoen - zonder broek of legging eronder - is het proberen waard.


De mouwen bleven wegens stofgebrek. Een dikke grijze boord deed het in evenwicht komen met de halsboord.

Veel getwijfel,

Uiteindelijk een kandidaat - favoriet kleedje.



Patroon: Deer & Doe - Plain Shirt
Stof: Lillestoff - Mysig Tyd- Lelastof






Reacties

  1. Heel mooi. Ik vind het een zeer geslaagde kleurencombi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Het grijs komt er in terug, dus nogal voor de hand liggend. Soms moet je het gewoon niet ver zoeken ;)

      Verwijderen
  2. ik vind het meer dan geslaagd! echt heel leuk geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi, ik kocht net een andere woltricot van hetzelfde merk voor een trui voor mezelf. Dat patroontje ga ik ook es bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het heel schoon! Staat je goed en lijkt me ook heel comfy!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het super mooi! De stof is Prachtig, en de lengte inderdaad prima om zo te draaien. Helemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi. Vooral met die grijze accenten aan hals en mouwen. Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben fan hoor!! Heel mooie stof en dit kleedje ziet er superleuk uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kleuren. Ik denk dat die nog mooier tot zijn recht komt als je hem nog een tikkeltje korter maakt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kortere kleedjes genieten meestal ook mijn voorkeur. Daarmee het lange getwijfel :) Dank je trouwens.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts