Nieuwe buurtwinkel: Stoffenschuur!

Bij de woorden 'nieuwe buurtwinkel' begint het hart van een vrouw meestal harder te slaan. Het vrouwelijk instinct is erop gericht zo snel mogelijk uit te vissen waar het om draait. Eerst wordt geïnformeerd naar de verkoopswaren. Het belangrijkste! De winkel krijgt een stempel 'ja' of 'nee'.

Een 'nee' zou bijvoorbeeld voor vrouwen een Gamma kunnen zijn, voor niet rokers een dampwinkel of voor niet zwangeren een babywinkel.

Toen onze nieuwe buurtwinkel me ter ore kwam kon mijn geluk niet op. Het ging om een nieuwe stoffenwinkel! Voor een naaister het Walhalla. Ik moest nog drie weken geduld hebben. 


Tiktak tiktak...

De week erna viel er een foldertje in de bus. De opening kwam eraan. Ik moet jullie waarschijnlijk niet vertellen dat ik hier enorm naar uitkeek. Het scheelde niet veel of ik telde de dagen af! Gelukkig viel de eerste openingsdag op mijn vrije dag.

Heerlijk om weer een fysiek winkeltje in de buurt te hebben! Het voelen van stoffen is toch altijd weer wat anders. Het zoeken van fournituren en vragen van raad altijd mooi meegenomen. 

Blij, deze vrouw is blij.

Op een lang leven, Stoffenschuur!

Oh ja, een stofverslaafde kan natuurlijk geen bezoekje brengen zonder aankoop. Hierbij mij buit, goed voor een broek voor de oudste, een kleed en twee blouses voor mezelf. 





Reacties

  1. Amai, zo leuk!!! Dan ben je verwend he, met een stoffenwinkel zo dicht in de buurt ;-) hele mooie stofjes heb je gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hé, ben zo blij met een bakstenenwinkel in de buurt.

      Verwijderen
  2. ok, dan weet ik weer 2 dingen meer:
    1° wij wonen redelijk dicht bij elkaar
    2° er is nog een fijn stoffenwinkeltje bij gekomen op 15 minuten rijden
    misschien dat we elkaar eens treffen op een naaicafé?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha, dan weet ik ook weer één ding meer ;)
      Benieuwd over jouw locatie dan. En dat treffen, ja graag. Altijd leuk om gelijkgezinden in de buurt te kennen ;)

      Verwijderen
  3. Oh, dat is maar een goed kwartiertje van hier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha maar kijk eens, nóg iemand uit de buurt. Geweldig! Misschien moeten we eens met z'n drieën (zie hierboven) gaan naaien ;)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts