Naais to meet you







Vrij recent leerde ik door toedoen Evelien van Sewbidoo een paar leuke madammen (beter) kennen. Vanop afstand organiseerde Evelien een naainamiddag verspreid over gans Vlaanderen, en zelfs tot in Nederland.

Ik mocht bij Creavie over de vloer komen, samen met Vlijtig Liesje en Blogrevolution. De namiddag was kort, maar daarom niet minder gezellig.

Deze Naais to Meet you kreeg een staartje, online...

Ik kreeg mijn stokje door van Bellevi, met als bedoeling elkaar wat beter te leren kennen aan de hand van onderstaande vragen:

1. Wat was het eerste dat je maakte en voor wie?
Het eerste dat ik maakte was een handpop voor het creavak tijdens mijn studentenjaren. Het lijfje werd met de machine in elkaar genaaid. Mijn mama zette me op weg en ik werd geprikkeld.

Van mijn vader kreeg ik een machientje uit de aldi en hiermee zette ik mijn eerste stappen. Stoffen kocht ik nog niet, maar ging aan de slag met oude t-shirts en truien. Ik maakte wat knuffeltjes en verbouwde een aantal t-shirts door bijvoorbeeld een gekleurde reep in de mouw toe te voegen, te versmallen of er een kleurrijke siersteek op te geven.

Na een paar maanden viel het stil tot ik zwanger werd van Mauro.

Het allereerste was een parklegger en een dekentje voor mijn eerstgeborene.



foto van Kim Van Audenhoven.


2. Op welk stuk ben je het meest trots?
Moeilijke vraag. In vergelijking met anderen zijn mijn projecten meestal niet groots. Ik maak geen prachtige sprookjesjurkjes die iedereen versteld doen staan. Zowel mijn zonen als ik zijn meer te vinden voor comfywear. Die prachtige jas, die komt er zeker ooit van...

Voor mezelf ben ik nog altijd blij met dit stuk. Niet speciaal, maar het wordt nog steeds bijna wekelijks gedragen. En juist daarom ben ik er heel blij mee.


Voor de jongens vind ik mijn omkeerbare Cicero nog steeds een knap werkje.




3. Wie zou je eens graag ontmoeten?
Tgoh, dat vind ik al een even moeilijke vraag... Tijdens naaiweekends en tijdens de blogmeets heb ik al een groot aandeel inspirerende mensen ontmoet. Ik denk spontaan aan Tinne van Naaisgerief, Cas & Nina, Vlijtig Liesje, Katrienette, 196, ...
Ik zag al heel wat inspirerende creaties van hen en nam al een aantal tips gretig over.

Wie wil ik nu ontmoeten... Nog een inspirerende madam vind ik Mazella, steeds weer toffe creaties knap uitgevoerd. Of Mme Khadetjes, ik geniet van iedere blogpost die ze neerpoot. Ze heeft een heerlijke schrijfstijl en maakt de meest prachtige dingen. Maar er zijn er nog.. Flaflinko, Lunatiek, ...

Ik geef mijn stokje graag door aan deze drie geweldige dames:
C'est Saar
Seams Normal
Blogrevolution

Reacties

  1. O jee Kim, wat lief dat je me inspirerend noemt, ik ga blozen. Maar dat ben jij voor mij ook hoor, van jouw gevoel voor het combineren van motieven en stoffen kan ik nog veel leren hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh die top van jou vind ik ook absoluut prachtig! En ook wat je voor de jongens maakt is altijd tof! Je hebt een leuke stijl!

    En zo leuk om me hier vermeld te zien staan ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts