Pj's for a big boy

Mijn knullen groeien als kool, dat is wellicht niet anders dan elders. Momenteel zitten we in een fase waarop de kleding van de oudste, naar de middelste en tenslotte naar de kleinste kan opgeschoven worden. Tegen dat de kleding de kleinste bereikt is het trouwens meestal een maatje gekrompen.

Dat ze opschieten valt vooral op aan enkels en ruggetjes. Plots zijn ze daar naakt. De broek of trui bedekt hun zachte kinderhuidje niet meer. Het viel me op dat Mauro zich meestal in deze toestand naar bed begaf. Een zoektocht in hun kledingkast leverde me weinig op. Nog twee dikke pyjama's, en al de rest kon door naar Lot - zijn kast ruimde ik daarop aansluitend op en schoof zijn enkelontblotende pyjama's door naar Cas.

De leegte in Mauro's kast moest opgevuld worden en ik zette hiervoor twee pyjama's op de planning. Hij koos alvast een stofje uit. Eentje voor grote jongens...




Patroon: Ottobre

Reacties

  1. Oh, geweldig stofje!
    --Ik moet me ook dringend eens aan pj's zetten maar ik ben wat aan het wachten op de tienerversie van de Wolf; zoonlief is hier fan van Onesies :)--

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onze oudste vind het nogal een gedoe om zich uit te kleden. Maar mama is wel fan, hopelijk krijg ik hem ooit overtuigd ;)

      Verwijderen
  2. Super leuk stofje! Mijn plan was om 4 PJ's te naaien voor kerst. Maar ik naaide er geen enkele (snik). Misschien komt het er nog wel van...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, die naaiagenda... Daar wordt meer op geseponeerd en vergeten dan op een algemene administratieve dienst. Herkenbaar.

      Verwijderen
  3. Tof!! Ik zou eigenlijk ook nog wat pyjama's moeten bijmaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een beetje 'kastleegte' lijkte me ook wel eens leuk! Hier heb ik een zoon die heel gestaag enkele cm per jaar groeit. De eerste pyjama die ik voor hem maakte draagt hij nu 'boven de enkels'. Deze doet dan ook al de 4de winter dienst (maar ik geniet nog steeds) :-)
    Geniet er van, heel mooie pyjama die ook door mijn 12-jarige zou gesmaakt worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi grote jongensgerief! En die tekeningen van de vliegtuigen <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een heel mooie pyjama voor grote jongens! wel leuk dat alles twee keer kan doorgeschoven worden, zo heb je er langer genot van

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Al moet ik voor de jongste vaak nieuwe dingen maken wegens té gedragen. Die nieuwe dingen zullen dan niet meer doorgegeven worden.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts