Pinguins!

Het lijkt niet de tijd van het jaar voor dit poolbeestje, dat meestal geassocieerd wordt met de winter...

Toch bestelde ik me, als mama van een vierjarige pingïunfan, 60 cm sweaterstof met -jawel- pinguïns.

Gaf me dit stofje twee jaar geleden in handen en ik had het zeker weggelegd tot de kerstperiode. Het laat zien hoezeer we bepaald worden door wereldbeelden en veronderstellingen...
Nu dus niet meer. Mijn zoon is supergelukkig!





Met een resterend stukje kon ik nog net een shortje voor de kleinste zoon in elkaar toveren, naar het patroon van Vlaanderen naait! Een lang vergeten patroon zo blijkt, want weinig van mijn naaivriendinnen kennen deze nog. Toch is het een dankbaar patroon - én gratis.
Eén patroondeel, rechtoe rechtaan... Dit was het eerste broekpatroontje dat ik ooit gebruikte (en oh wat heb ik daar vijf jaar geleden op gevloekt!) Ondertussen gebruik ik het iedere zomer opnieuw voor die snelle speelshortjes en voor het opruimen van restjes.


In de taille voeg ik standaard nog een aantal centimeters toe of een tailleband; anders komt hij imho veel te kort boven de poep. Voor een pamperkontje zeker mooi meegenomen, maar ook voor mijn poeploze jongens. Het zorgt voor wat meer veiligheid in het aanschouwen van de bilspleet.

Voor dit exemplaar als short vouwde ik de zoom naar buiten in plaats van naar binnen. Een klein accent en eens iets anders.

Momenteel werk ik veel van mijn restjes op deze manier op. Het is immers het ideale seizoen hiervoor. De te kleine stukjes ga ik doneren aan een organisatie die voor prematuurtjes/baby'tjes naait. Als mijn doos vol is.

Hoe werken jullie met restjes?

Patroon: Vlaanderen Naait & Ottobre



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts