Sportief de herfst in

Nadat Isabelle me dit stofje opstuurde om uit te testen was ik helemaal overtuigd van de kwaliteit van Birch. Ook het design van de beer kon mij, en mijn zonen, volop bekoren.
Ik twijfelde dan ook geen moment om me een lap aan te schaffen van de groene variant, wetende dat deze zeker een goede bestemming zou vinden.


Nu was het zo ver. De zoon groeide uit zijn truien en ook zijn broeken bleken door de snelle groeispurt plots te kort. Tijd voor mama om in actie te schieten! Mijn naaiweekend was het ideale moment om een nieuwe tenue voor hem te naaien.

Kaptruien met rits of knopen blijven hier een favoriet item. Snel aan en uit is de boodschap bij mijn ravottend trio. Dit geldt eveneens voor de ondermode. Knopen, daar doen ze liever niet aan mee. Teveel geprul...



De lap van de beer werd gecombineerd met een stevige en sportieve zwarte tricot.

Het patroon voorzag ritszakken. Goed voorbereid voor het weekend kocht ik de ritsen, maar door mijn eigenwijsheid las ik de werkbeschrijving niet door en sloeg ik de stap voor de ritsen over. Geen stof en geen zin om een stap terug te nemen, dus ik naaide door en het werden inkijkzakken.
Even goed en minder moeite (cfr. de luie naaister).


Ook aan de kap ging ik omwille van de bovenvermelde eigenwijsheid de mist in. Het patroon voorziet een kap met omslag en plaats voor een tunnel. Dat merkte ik pas toen hij af was. Ook hier nam ik geen stap terug en liet ik de - ondertussen afgewerkte - trui voor wat hij was.

Ik vreesde voor een kap waar twee zonenhoofden in zouden passen. Dat lukt net niet. Hij kan wel dienen om auditie als monnik te doen. Het valt wel in de smaak bij de zoon. Meer ruimte om zich in te verbergen. Een versteviging in de rand had op zijn plaats geweest, een mooiere afwerking.


Voor sporten nog ideaal geschikt. Dit wou hij dan ook onmiddellijk uitproberen. Stilstaan op de foto's was er niet bij. Het bos dient dan ook om te klimmen, klauteren en rennen.






Patroon: Ottobre
Stof: Kersenpitje - birch

Reacties

  1. Wat een leuke sweater in een prachtige stof. Zo te zien ook niet enkel mooi, maar ideaal om in te ravotten. Knap gedaan. 💙

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci! Het wordt hier wekelijks gedragen, scoort dus echt goed :)

      Verwijderen
  2. High five voor de "wtf ik doe geen stap terug als het niet hoogstnoodzakelijk is" 😂
    Het is een prachtige trui geworden 😎😍

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei, werd je zoveel afgeleid op naaiweekend? 😜 Tof, die streep op de broek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha, nee je kent het wel tetteren en kijken naar wat een ander doet... ;)

      Verwijderen
  4. Mooie sweater en een stoere outfit.
    Haha, ja, op een naaiweekend wordt wel eens afgetetterd....😉

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts