Dit wil ik niet part n°2

De eigen mening van mijn oudste zoon ontwikkelt zich in sneltreinvaart. Nog geen twee weken geleden blogde ik over het eerste zelfmaakmaaksel dat hij openlijk afkeurde. Blijkbaar beviel hem dit wel want ook dit maaksel keurt hij af.

Kijk naar de foto's, het arme kind kan er niet ongelukkiger uitzien! Die naaiende moeders, tsss, ...





Hij vind de kraag niet leuk. Persoonlijk vind ik hem ook wat te hoog komen. Toch zeker voor een t-shirt. Deze mama dacht niet ver genoeg na over het totaalplaatje.



Mauro vindt het vooral onwennig. Het kind droeg nog nooit - behalve tijdens ijskoude winterdagen- iets rond zijn nek. Coltruien hebben we niet. Ik koop het niet vanuit mijn natuurlijk aangeboren weerzin tegen een stuk stof dat rond mijn luchtpijp gewikkeld wordt. Natuurlijk aangeboren, zeker wel, waarschijnlijk zelfs evolutionair bepaald.

Bij deze versie van de Semper houdt het hoge halsgedeelte geen risico's in voor het eigen leven. Ook niet voor het gevoel te verstikken. Ruim en los. Prima dacht ik. Dat is weer eens wat anders...


De zoon is niet overtuigd, en eerlijk gezegd, de mama ook niet helemaal. De kraag wat lager, dan is hij perfect!


Stof:  Lillestoff
Patroon: Semper - Sofilantjes

Reacties

  1. #schaterlach Ik kijk eens verontschuldigend naar jou, want ik moet het kind helemaal gelijk geven, dit zou ik nu ook niet willen dragen vrees ik - zelfs in de winter niet, hier zijn géén coltruien te vinden. Jammer, want de combinatie van stofjes is wel erg plezant!
    --heeft de semper ook niet een andere kraag?--

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een kap, die maakte ik al. Hier ook geen coltruien en ik denk dat die er na dit maaksel ook niet meer gaan komen :)
      Kraagje er af gaat ook nog. Hopelijk kan hij dan wel lachen ;)

      Verwijderen
  2. Oh, jammer! Heel mooi nochtans, ook het stofje en de zakken ;-). Kan je de kraag er niet gewoon afdoen, en de hals afwerken met een breed stuk oranje boordstof, beetje zoals bij de zakken? Dan maakt dit shirt misschien toch nog een kansje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat dit de beste optie is.
      Voor een trui korte ik de kraag in met de helft, dan valt het wel mee.

      Verwijderen
  3. Wat jammer van het werk. De kleurencombinatie vind ik super mooi en de kraag ja dat is wennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kan die kraag er nog af want anders heb je onmiddellijk een leuk t-shirtje? zelf vind ik wijde dingen rond mijn nek in de winter wel fijn (maar dan wel wijd en los) maar ook liever niet in de zomer dus ik snap hem wel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben wel fan van kragen, maar dan wel in de winter en niet in combinatie met korte mouwen, sorry 😞
    Misschien maar gewoon de kraag vervangen door een "klassiek" boordje? Want de stofjes combineren wel heel leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen sorry, ik ook niet. Ik wou iets anders proberen dan die kap. Soms moet je gewoon bij het oude vertrouwde blijven...

      Verwijderen
  6. Kan hij zelf zeggen wat hij er niet leuk aan vind ... soms is het een detail of dergelijke ...Wie weet geeft hij zelf de 'gouden' tip. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer dat het niet helemaal geworden is wat je gehoopt had maar mss met een kleine aanpassing dat het toch nog leuk wordt. Het t-shirt zelf is absoluut leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De kraag is er te veel aan, maar voor de rest een leuke combi! Dus kraag eraf en gewoon halsboordje en dan vindt hij die t-shirt vast wel dik ok!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhh, hopelijk geen derde keer!!

    Ik kan ook wel wat volgen... Ik heb ook al getwijfeld om de Semper met kraag te maken, maar toch maar niet voor Giel, en zeker niet in de zomer. Ik ben er zeker van dat het na het verstellen wel een succes wordt want de stofcombinatie vind ik super!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik volg de andere commentaren, kraag eraf en je hebt een super stoere T-shirt! Maar ik ken het, ik stel retouches ook liever uit... even diep ademhalen en doen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ocharme... dat snoetje... toch mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts