11 November: Openschuurdag in de Stoffenschuur!

Hebben jullie al kennis gemaakt met de Stoffenschuur?

 Het is een erg gezellig stoffen en fourniturenwinkeltje te Schaffen, met bijhorende webshop. Je wordt er met raad en draad bijgestaan door twee topmadammen met veel kennis van zaken en voeling met de nieuwste modetrends.
Wat ik zo fijn vind aan deze winkel is dat Nathalie steeds door de ogen van de klant kijkt. Ze zal eerlijk haar mening geven over je naaiplannen en ze zal steeds de meest voordelige opties uitzoeken voor haar klanten. Daarnaast is het daar steeds een gezellige bedoening. Zelfs voor enkel een spontane babbel zijn de twee madammen steeds bereid.

 Op 11 november zet Nathalie haar deuren wagenwijd open voor alle creatievelingen, met de Openschuurdag. Met de Openschuurdag wil Nathalie voor ieder wat wils aanbieden, en als ik haar affiche lees ben ik er van overtuigd dat dit wel zal lukken!

Lees maar even mee:


  • Tijdens deze dag zal je op het volledige assortiment (uitgezonderd de cameotoestellen) 20% korting krijgen. Als dat al geen reden is om buiten te komen ;)
  •  Er zijn een demonstraties van Cameo Silhouette 3. Koop je die dag een toestel aan dan krijg je een starterspakket van 10 kleuren flexfolie erbij plus een schraper er gratis bovenop!
  • En als alles goed gaat, kan je de glitterversie van de cameo aankopen of bestellen EN de roze starterskit TVV Think Pink!
  •  Jos Briers van de naaiwinkel in Beringen zal de hele dag demonstraties geven. Je kan ook je naaimachine binnenbrengen voor onderhoud en ontvangt een extra attentie bij bestelling van een naaimachine/overlock/coverlock tijdens onze openschuurdag
  •  Tot slot staan er ook nog een aantal leuke workshops gepland! Meer informatie vind je hier later over terug op http://www.stoffenschuur.be
DUS ... Heb je 11 november nog niets gepland, zoek je een leuke namiddag, ben je nog op zoek naar nieuwe winterstoffen, heb je altijd al willen weten wat een cameo juist voor jou in petto heeft?

Kom dan naar de openschuurdag. Ik zal er alvast zijn!

Ter viering van deze dag mocht ik van Nathalie aan de slag met een van de nieuwe winterstoffen.
De gele jaquard van Fory and Dind sprong me meteen in het oog. Nog onwetend wat ik er mee zou maken ging Nathalie met mij mee op zoek. We sloegen ontzettend veel tijdschriften open, selecteerden, sorteerden en selecteerden opnieuw. 


Uitiendelijk bleef er een patroontje over uit Ottobre lente/zomer 2018. Een retrokleedje met een knopenpand. Oorspronkelijk met korte mouwen en een extra losse ceintuur. Het patroontje stond me aan, maar het viel niet in het juiste seizoen. Gelukkig kon ik er snel een mouw aan passen. Lange mouwen en een iets langer rokpand.


Oorspronkelijk wilde ik nog voor grote blauwe mouwboorden gaan, maar dit idee werd lasminute verworpen. Het blauwe mag een klein accent blijven.

Bij het verwerken van de stof trok het snel in 'pieken' in de naad. Zowel met de naaimachiene als lock. Door wat met de instellingen te spelen kon ik ze uiteindelijk zo goed als wegwerken. Al werd mijn kleed hierdoor wel wat krapper. Ahum, ik weet wat me te doen staat.

Het patroon voorziet vier knopen, maar dat vind ik te weinig. De jurk bolt open. Vandaar mijn asymetrisch knopenpad. Ik liet nog ruimte om er drie extra toe te voegen. Weer een reden om naar de stoffenschuur te rijden ;) 


Dieren tijdens de foto's is géén goed idee. Zeker niet als ze nog zo onbezonnen zijn als onze puppy. Nog voor de eerste vijf foto's getrokken waren sprong ze met haar modderige poten tegen me op. 





Tot slot nog een overzichtje van mijn Stoffenschuur maaksels die ooit de blog haalden:













Reacties

  1. Heel mooie jurk. Ik vind dat durven zo zomers geel in de winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, de pup als photobomber :D Wel grappig als buitenstaander ;)

    Ik vind het jurkje prachtig, het staat je super en dat blauwe accentje is perfect!

    Ik ben het helemaal met je eens over Nathalie en de Stoffenschuur, zo'n winkeltje waar je je echt thuis voelt en op een fijne manier geholpen wordt. In het begin dacht ik dat het wat ver lag voor mij, maar eigenlijk is de afstand vanuit Beverlo helemaal niet ver!

    Wie weet zie ik je daar op 11 november!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige stofkeuze voor de herfst.
    Mooi kleedje en het blauw maakt het geheel mooi af.
    Ik heb al eens bij Nathalie stofjes gekocht, maar jammer genoeg nog niet tot daar kunnen geraken, klinkt in ieder geval al een hele leuke dag.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts