Autoriembeschermer - Tutorial

Bij het benoemen van dit bericht heb ik eventjes gezocht naar een juiste benaming. Ik weet nog altijd niet of ik goed gekozen heb. Ik had het evengoed autoriem-comfortabeler-maker kunnen noemen, of riemverzachter, keel-en-schouderbeschermer, ...


Hoe dan ook, ik bedoel zoiets:    :Afbeeldingsresultaat voor car seat belt protector
maar dan mooier.
De mosterd haalde ik hier.

Wat heb je nodig?
- Twee stukken stof van 20 x 16 cm
- Een stuk vlieseline H 640
- Velcro

Hoe begin je er aan?


  1. Knip twee stukken stof van 20 cm lang en 16,5 cm breed. 



  2. Knip het stuk vlieseline in 19 cm lang en 16,5 cm breed. Naai de twee lappen samen met de goede kanten op elkaar.  Vergeet geen keergat te laten om het terug naar de juiste kant te draaien!




  3. Knip de hoekjes en keer naar de goede kant.

  4. Vouw aan de open naad de stukken stof naar binnen en naai het keergat dicht.



6. Aan de binnenkant (dus het stuk stof dat aan de binnenkant van de autoriembeschermer komt) trek je aan de linkerkant, op 5 cm van de rand, een lijn van boven naar beneden.
Vervolgens trek je op 5,7 cm van de linkerrand een tweede lijn, eveneens van boven naar beneden.




7. Stik met een rechte steek over de getekende lijnen. Deze lijnen worden de vouwlijnen en zullen ervoor zorgen dat de autoriembeschermer om de autoriem vouwt.




8. Neem de velcro en meet aan de hand van de lengte van de autoriembeschermer hoe lang deze moeten zijn. Je maakt ze net iets minder lang dat de autoriembeschermer zelf; 
Ik nam de lengte - 1 cm.

Op het stuk stof dat aan de buitenkant komt stik je de velcro vast aan de rechterkant.
Op het stuk stof dat aan de binnenkant komt stik je de velcro vast aan de linkerkant.
(Of omgekeerd. Eigenlijk maakt dit niet veel uit)




En je bent klaar. Je kan het rond de autoriem vouwen.
.
Een schamele foto van mijn beschermer tijdens het gebruik. Ons model wou niet echt mee.



Van mij mag het best wat langer. Prima voor een kind met deze afmetingen, maar de volgende die ik maak zal zeker 10 cm langer worden.














Reacties

Populaire posts