De te kleine trui die te groot bleek

Tja, dat kan al eens gebeuren. Zeker als je van patroonmerk verandert. De patronen voor mijn creaties komen meestal uit Ottobre. Ik weet dat deze passen.
Mauro zit net op een kantelmoment tussen maat 92 en 98. De laatste patronen werden bijgevolg in maat 98 uitgetekend.

Vandaag koos ik voor een patroontje uit Knippie. Zeker van mijn stuk - erger nog, niet eens bij nadenkend - tekende ik ook hier maat 98 uit. Bij de afwerking leek de trui me redelijk kort, dus zette ik er nog een extra boord aan. Behalve het verlengen maakt het de trui ook mooier. Het past in het geheel.

Bij het passen lijkt de trui toch wat meer dan 'een beetje' ruim. De extra boord was niet nodig geweest, de mouwen werden nog eens extra omgezoomd, Ach ja, dan gaat hij lekker lang mee :)


Het patroon op zich beviel mij supergoed. Het was lang geleden dat ik nog eens deftig heb moeten nadenken bij het in elkaar naaien van een kledingstuk. De kraag was een uitdaging, maar achteraf bekeken niet zo moeilijk. Soms duurt het gewoon even vooraleer je 'de klik' maakt. Dat was vandaag ook het geval. Ik zag het niet onmiddellijk.

Ik knipte trouwens de kraag en de mouwen met de verkeerde draadrichting. Beginnende zwangerschapsdementie? Een vreemde fout, iets wat me als groentje regelmatig overkwam...


Stofje: Sweaterstof - Zippy Zebra by Poppy
Gekocht bij Pindanutjes
Patroon: Knippie 5, 2015


Mauro ging mee om de knoop te kopen. 
Leuke uitstap al was hij heel erg teleurgesteld 
dat de veritas geen snoepjes verkoopt. 


De kraag, het is eens wat anders in de kledingkast.





Broer maakte alvast een bijpassende tekening




Reacties

Populaire posts