'Floeren' broek

Toen ik maandagochtend op zoek moest naar propere kledij voor onze Lot stuitte ik op een gebrek aan broeken. Aan lange broeken toch. Er lagen enkel nog shorts in zijn kledingkast. Het is nog niet echt te koud voor korte broeken, bevriezen zal hij niet, maar geef toe: het mag niet de eerste keuze zijn eind september.

Het ideetje voor het volgende project was klaar. Ik baseerde me op een basic broekje uit knippie, voegde zakken toe, verving de knopenelastiek door een gewone elastiek in een tailleband en voegde een omslag toe aan de broekspijpen.

Mijn man vindt het een kerstbroekje. Diezelfde gedachte flitste ook door mijn hoofd toen ik het afgewerkte broekje zag. Bij het passen viel dit wel mee, al heb ik daar nog geen bewijzende foto's van. Maar geloof mij, het staat hem goed.

Stofjes kocht ik vorig jaar bij Lanalotta, eigenlijk met het plan om er een salopet van te maken, dat draaide dus anders uit. Uiltjesstof is van Poppy, het rode onbekend.











De achterkant, ongestreken



Omslag aan beenboord

Reacties

Populaire posts