Omkeerbare coltrui

Een omkeerbare trui, dat zat al lang in mijn hoofd. Omkeerbaar, gemaakt uit twee lagen tricot omdat mijn stoffenkast uitpuilt met tricotstofjes en omdat de zomer het land uitgetrokken is. Maar ik wilde geen kaptrui, zo heeft Mauro er genoeg. 

Een coltrui, voor een warme nek, dát ontbrak nog in zijn kledingkast.

De twee truien zaten snel in elkaar. Een eenvoudig, standaard patroon, aangevuld met een lap stof voor de col in plaats van een halsbies. 
De twee truien samenvoegen was minder evident. Ik denk dat mijn logisch denkvermogen hiervoor niet krachtig genoeg is. Hoe is dit nu op de meest eenvoudige manier te maken? Op welke manier moet je de minste stappen uitvoeren. Wanneer kan ik het geheel nog keren, wanneer zit ik vast, ..?

Het is gelukt, met veel gefriemel. Zowel bij de hals als beide mouwen liet ik een keergat dat nog moest gesloten worden. Door dit gefriemel ben ik niet tevreden over de afwerking. De bruine kant trekt wat bij de schouder en de nek... Mijn stoffen waren niet even rekbaar, niet ideaal dus. Misschien maak ik hem terug open, waarschijnlijk laat ik het zo. De volgende keer zal wel weer beter zijn. 

















Reacties

  1. Ik ben op de naailes bezig met een omkeerbare trui. Als ik daar DE tip krijg, laat ik het je weten.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts