Winters salopetje

Ik had nog een stofje van naperonuttu in de kast liggen dat dringend om verwerking vroeg. Niet alleen omdat ik graag plaats wil maken in de stoffenkast, maar vooral omdat het om een nogal winters printje gaat. Als ik er nog lang mee wacht is het te laat. Geef toe sneeuw en sneeuwmannen in de zomer, da's toch echt not done hé.

Oorspronkelijk wilde ik hiermee iets maken voor Mauro, de oudste zoon, dit omwille van zijn verzot zijn op 'machines' aka tractoren, bulldozers, graafmachines, enz.

Sedert ik dit voor de allerkleinste zoon heb gemaakt groeide het idee om hetzelfde patroon te gebruiken voor een salopetje voor Lot. En een en een maakt twee, deze stof werd de salopet, gevoerd met een effen groene tricot om het toch wat warmte te geven in deze milde winter.

Gemakkelijk om aan en uit te trekken en comfortabel zacht om aan te doen.
Lot zit nog steeds in de luiers dus voegde ik kamsnaps toe aan de benen zodat het ook onderaan kan geopend worden. Bespaart me weer wat moeite bij het verluieren.


Hij vind het super. Zeker de 'mán' die erop staat. De sneeuwman, die is naast de kerstman - de andere 'mán' - immens populair op dit moment.


Let ook op de pantoffels. Hij heeft de hele winkel ondersteboven gehaald en alle maten van deze drakensloefen bij elkaar gezocht om ons duidelijk te maken dat hij deze wel heel erg mooi vond.











Reacties

Populaire posts