Een broek en een blij model

Mauro zit in een groeispurt. Maatje 92 heeft hij op zijn gemak kunnen verslijten. Dit deed me vermoeden dat, vanaf maat 92, de kinderen niet meer zo snel groeien als voorheen en dat je dus eindelijk kleding kunt kopen/maken zonder je schuldig te voelen dat ze er veel te snel uitgroeien.
Heb ik me hier lelijk in vergist seg! Niet alleen werd me gaandeweg duidelijk dat - door de toename van hun mobiliteit en snelheid - ze niet alleen dingen beginnen kapot te vallen of spelen, maar ook de groeispurtjes zijn niet afgelopen. Mauro groeit als kool. Hij lijkt doorheen de opvolgende 98 te schieten. Ik kan het niet bijhouden.

Met de beperkte tijd die ik van onze baby krijg deed ik nog eens een poging om een broek te naaien. De rits en knoop liet ik achterwege. Dit bezorgt hem toch alleen maar moeilijkheden wanneer hij naar de wc moet gaan. Trouwens, als hij kan kiezen wil hij een makkelijke broek. Eentje met elastiek dus. Zo geschiedde...



De gulp werd een valse gulp.





Het model begint er in te komen... 





Ik gebruikte een canvasstofje en omdat het uniforme blauw maar saai is naaide ik een stukje zebrakatoen op de achterzak. Een detail waar hij wel blij mee is. Hier liet ik de zakklep achterwege. Dan zouden de zebra's immers niet meer zichtbaar zijn.

Het patroontje komt uit de knippie van januari. Er is nog een versie met een zak op het voorbeen. 


















Reacties

  1. Hij ziet er geweldig uit, zeg! Wat een coole broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Broeken met valse gulp en elastiek zijn top op die leeftijd! En dat van die knieën kan ik alleen maar bevestigen...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts