Zakje met tunnelkoord

Soms is teveel nadenken niet goed. Te grote denkprocessen kunnen de zaken onnodig ingewikkeld maken. Dat bleek nu ook bij dit projectje.

In het verleden heb ik me regelmatig het hoofd gepijnigd over hoe ik op een nette manier een zakje met tunnelkoord kan maken, zonder gaatjes te prikken en met een mooi omgevouwen randje aan de tunnel. Ik kwam er maar niet uit. Altijd liep ik ergens vast. Dit doet wellicht bij een aantal lezers de wenkbrauwen fronsen want eigenlijk is dit zo moeilijk niet. Maar ge moet maar weten hé.



Gisteren suggereerde mijn man dat we wel eens een zakje konden gebruiken voor de letters van het rummikubspel. Inderdaad, die blokjes zaten in een veel te grote en lelijke plastieken zak. Een handig klein zakje zou hier best wel mogen.  's Avonds zette ik me zonder nadenken - met wat restjes stof - achter mijn machientje en warempel, na een minuut of tien had ik een net zakje met tunnelkoord in mijn handen.




Soms gaat het plots vanzelf.

Omdat ik zo blij ben dat ik het eindelijk gevonden heb wil ik mijn gevonden methode heel graag met jullie delen. En dat vind je hier


Reacties

  1. geweldige zakjes & die komen inderdaad altijd van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aha! Ik kwam er ook niet uit hoe ik dat op de netste manier kon afwerken. Thx

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts