Unicornfeeling

Unicornfeeling, ik weet niet hoe ik erbij kom. Zijn het de kleuren, de tekening, ...? Geen idee.

Recent gooide ik (eindelijk) mijn favoriete pyjama weg. Versleten, wat wil je na zes jaar... Ik maakte van mijn hart een steen en mikte het oude ding in de vuilbak.

De nood aan een nieuwe pyjama drong zich bijgevolg op. Uit mijn stoffenvoorraad koos ik dit. Ooit dacht ik hiermee iets te naaien voor meisjes in de familie, maar dat is er nooit van gekomen. Niet echt geschikt om als volwassene de deur mee uit te komen. Als pyjama des te meer geschikt, al voel ik me er een 'runaway-fairytale-caracter' in.

Hij zit prima. Zeer comfortabel, samen met deze broek kan ik weer lekker luieren thuis.


Als patroon koos ik een t-shirt met lange mouwen uit een Burdaboekje en verlengde het. Zo heb ik geen blote rug tijdens mijn nachtelijke rust. Warm dus.

De broek is eentje die veel gemaakt is in Vlaanderen Naailand; de Roxylegging van La Maison Victor. Ze zit goed, voor een tricotstof is dit ideaal. Ik voegde wel nog een tailleband toe. De legging kwam me iets te laag.

Niet meer foto's dan dit bescheiden 'net klaar' kiekje. Het 'net klaar' dateert trouwens al van oktober. De pyjama heeft ondertussen al zoveel wasbeurten moeten doorstaan dat de kleuren niet meer zo fris en blij zijn.

Deze stof werd dus ooit aangekocht om iets te naaien voor meisjes. Kinderen dus. Meervoud weliswaar.
Twee kleintjes zijn niet gelijk aan één groot.
Dat bleek. 

Ik had niet voldoende stof voor de broek. Daarom knipte ik het ergens boven de knie in twee. Zo ging het er bijna uit. Juist de enkels, die kreeg ik niet bedekt. daarom verving ik dit stukje door de groene boord. Hetzelfde groen als de tailleband, polsboord en halsbies.

Unicornfeeling, maar tevreden. In mijn slaap behoor ik toe aan de sprookjes.



Stof: Cas en Nina
Patroon: Broek - La Maison Victor - roxie legging
                Shirt - Burda

Reacties

Populaire posts