Een rekbare Roman tunic

Een hele tijd geleden blogde ik over mijn eindejaarskleedje. Met een heuse deadline ging ik onbezonnen aan de slag met het gratis patroontje van Naaisgerief Tinne.

Tevreden over dit patroon moest hier een vervolg aan komen. Eentje zonder moordende deadline en eentje in een rekbaar stofje. De realisatie volgde redelijk snel en hoewel het een van mijn favorietjes is geraakte dit maar niet op de blog. In januari gemaakt, nu eindelijk op de blog. 




Ik kan vrede nemen met de kleine foutjes en kreeg er al vaak complimenten over dit maaksel. Het zit uiterst comfortabel en voelt op en top vrouwelijk aan

Als "aanpassingskes" voegde ik een stroplintje toe aan de schouders en een striklint in de taille. 






Patroon: Roman Tunic - Naaisgerief
Stof: Froy and dind


Reacties

  1. Waaw Kim, weer heel mooi! En grappig... Die stropmouwtjes stonden ook op mijn "hack"programma! Great minds zeker ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry, dan was ik je voor ;)
      geweldig patroontje. ik blijf fan!

      Verwijderen
  2. Heel mooi. Die stropmouwtjes wil ik ook eens maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Nam je een maatje kleiner, of paste je het patroon aan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, of ja: het patroontje dat ik uitknipte voor de katoenen versie viel redelijk ruim en moest ik aanpassen. Op die aanpassingen ging ik verder. Srech tov katoen mag natuurlijk altijd een maatje kleiner.

      Verwijderen
  4. Super leuk shirt! Mooi stofje ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het is eigenlijk een jurk, maar een t-shirt kan je hier evengoed van maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts