Over succespatroontjes en olifanten

Of vooral over succespatroontjes. Je zag hem al eerder hier toen ik mocht deelnemen aan het testpannel van Oogappelsien.

Ik was meteen verkocht. Dit vroeg om herhaling, mét enkele aanpassingen.

Toen ik van Kersenpitje dit stofje kreeg wist ik onmiddellijk wat her zou worden.



Het stofje is een jacquard van Lillestoff. Dikker dan tricot en geen stijve stof. Zacht en luchtig, ideaal voor de temperaturen van nu en nog meer ideaal om onbevreesd op ontdekkingstocht te gaan. Dat ontdekken doet hij naar hartelust. Moeilijk om deze wiebelkont nog op foto te krijgen.




In de was - uit de was. Het salopetje zag de kast nog niet.

Het patroontje, mijn kleine koter en het stofje. Ik vind het een topcombinatie.




Zoals je kan zien liet ik het zakje achterwege. Ik vond het niet zo passen. De beenboorden stikte ik onderaan dicht. Persoonlijk vind ik dit makkelijk dan een broekje waarvan de knopen doorlopen en je de beentjes volledig kunt scheiden. Hierdoor had ik ook minder kamsnaps nodig. Nog net genoeg. Dus dat was mooi meegenomen.





Patroon: Tijs - Bij Oogappelsien
Stof: Lillestoff - Kersenpitje

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts