Jungle fever

Dat jungle-gedoe in naailand - je weet wel die stoffen met de bladeren van de monstera, palmen, ed. Ze waren eerst niet aan mij besteed. "écht niet!" dacht ik. "Too obvious". "Hetzelfde als luipaardprint."



Zonder het door te hebben werd ik gemanipuleerd door de  mening van het welbekende naaiend Vlaanderen. De ene na de andere prachtige creatie met tropische bladeren vulde mijn scherm. Langzaamaan begon ik meer overtuigd te geraken en klikte ik voorzichtig de links van webshops aan die deze stoffen verkochten. Een hoge verkoopsprijs zorgde gelukkig voor terughoudendheid. Tot ik dit stofje aan een buitenkans kon kopen bij Kersenpitje. Eén meter, daar kon ik zeker een truitje uitkrijgen!

Een trui werd het niet, wel een kleedje dat al zo'n vier jaar op de naaiplanning stond.

Een aanrader trouwens dat kleedje: Supersimpel. Superzomers.



In het boek van Singer, bedoelt voor katoen met rits. Uitgevoerd in tricot zonder rits. Love it!




De bandjes zullen nog wat korter gemaakt worden om een ultiem draagcomfort te verzekeren, maar dit kleedje komt zeker de kast uit. Daarbij denk ik dat er opvolging verzekerd is. Zo maak ik er nog!




Stof: Kersenpitje
Patroon: Zomerjurk - Singer

Reacties

  1. Nog een prachtige creatie bij op het jungle lijstje 😉, maar echt een hele mooie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar! Ik heb dat ook, stoffen die ik eerst niet mooi vond en dan zo vaak tegenkom dat ik ze mooi ga vinden... Mooie jurk hoor! Groetjes stipjes en datjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niks te luipaard. Die print staat he prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk! Ik heb er mijn mening ook al over bijgesteld, maar voor mezelf is groen absoluut uit den boze volgens de kleurexperte dus ik mag niet bezwijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit jurkje staat je beeldig! En die print gaat je goed af! Ben er ook zonet voor gezwicht ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het staat je echt prachtig inclusief de bladerprint. ... ik blijf mijn twijfels hebben over de bladerenprint, zo ook tinerdochter in huis. Patroon van de jurk zou hier wel eens kunnen nagemaakt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. It looks so great on you !!!
    Enjoy your holidays -
    Best wishes from Katrin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw! Misschien wel supersimpel, maar wel supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi!! Ik moest er ook aan wennen, maar intussen vind ik het bij anderen vaak mooi. Voor mezelf gaat het niet gebeuren, maar dat hoeft ook niet :D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt een tof kleedje! Ik heb daar boek ook volgens mij, dat opent perspectieven!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts