"Schat, ik heb niks om aan te doen!"

Je kent het wel, bovenstaande zinnetje. Ik sprak het niet letterlijk uit, maar ik stond wel een half uur voor mijn kleerkast. "Nee, te klein. Nee, te druk. Nee, te versleten. ... " Een familiefeestje, een bbq, casual, maar geen zin om weer maar eens de jeansbroek boven te halen.

Deze bijeenkomst gaf me een extra duwtje in de rug om dit mooie stofje te verwerken. Bij Cas en Nina, waar ik het kocht zag ik een foto waar het als rok verwerkt werd. Prachtig. Dit wilde ik ook. Een zwarte, aansluitende rok stond al lang op mijn programma, maar dit design was eens zo mooi.

Diezelfde ochtend van de bbq, ging ik tijdens het badmoment van de jongens, waarbij mijn dappere man de zorg voor de drie op zich nam, op zoek naar het juiste patroon en belandde ik bij de 'Kirsty'-rok van La Maison Victor. Omdat het stofje nogal dun is voor een rok dubbelde ik het met zwarte jersey.


Als je een snel klaar projectje zoekt is dit een aanrader!



Ik had nog net genoeg over voor een voorpand. Met de 'Odette' reeds getekend en al meermaals geknipt was het een eitje om dat restje te verwerken in een t-shirt. Het achterpand werd uitgevoerd in dezelfde jersey.



Mensen met goede ogen kunnen misschien opmerken dat er een diagonale lijn door het voorpand loopt. Het gevolg van mijn onvoorzichtigheid en snelheid. Hoewel ik op de grond in de bureau knipte nam ik niet de moeite of tijd om mijn stof, geknipt en ongeknipt, uit elkaar te halen. Het achterpand werd vlot geknipt. Jammer genoeg leverde me dit ook een 'markering' in mijn voorpand op.


Verschillende vloekwoorden kruisten mijn hersenpan en ontsnapten niet aan hun veruitwendiging. Vlieseline? Dichtnaaien met de hand? .... Het was mijn laatste stuk stof. Ik kon niet opnieuw knippen!

Gelukkig is de Odette, zelfs na mijn aanpassingen, een ruim patroon en liet het mij toe het shirt diagonaal te doorknippen. Zo kon in mijn miskleun verdoezelen.








Patroon: La Maison Victor - Kirsty & Odette

Reacties

  1. Heel mooi! En goed dat je te snel was want nu heb je wel een hele mooie oplossing gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Snel en lui ook wel. Het verleden heeft al meermaals uitgewezen dat ik beter mijn stoffen opzij leg voor ik begin te knippen..

      Verwijderen
  2. De Odette maakte ik al maar die rok moet ik zeker uitproberen! Deze outfit staat je echt prachtig!Mooie foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! De rok zit geweldig goed. Ik maak deze zeker nog opnieuw!

      Verwijderen
  3. Super outfit. En eerlijk ... had je het niet gezegd van dat foutje, ik had gedacht dat het de bedoeling was. Meer nog: ik dacht er spontaan een 'oh, zo leuk en originaal' bij ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het valt idd niet zo erg op. Het patroon kan het wel hebben ;)

      Verwijderen
  4. Knipfoutjes dwingen je om creatief te zijn. Supermooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kristy is een toppertje! Ik heb die ook in veelvoud in mijn kast hangen. Dress up or down, het past voor elke gelegenheid. Leuk idee om te comineren met de Odette. Staat je heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt hé. ik was al fan van de shirt, maar nu ook zeker en vast van de rok. Wordt vervolgd ;)

      Verwijderen
  6. Tof zeg! Dit is echt een winner, zelfs mét diagonaal doorgesneden voorpand!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts