Imani

Toen La Maison Victor haar meest recente nummer op ons losliet viel de Imani-jurk me meteen op. Dit is echt iets voor mij. Ik heb een gelijkaardig kleedje in mijn kast hangen, ooit gekocht in de hema, en dit behoort al die tijd al tot een van mijn favorietjes. Herfst, winter en lente wordt het gedragen.

Maar ... Eentje is geentje zeggen ze wel eens. Dus het werd tijd dat ik dat kleedje wat compagnie gaf. Een nieuw exemplaar is na drie jaar dan ook zeer welkom.

Dit stofje van Froy en Dind is er perfect voor. Het is een lichte 2-dradige jaquard. Het valt soepel en voelt zacht.



Het kleedje zat supersnel in mekaar. Voor het maken van de lusjes om het lint door te steken week ik af van het origineel patroon. Ik maakte twee lussen van stof - en niet van draad- en naaide die vast in de zijnaad. Dat gaat volgens mij langer mee.



Ik ben er alvast blij mee. Wat denken jullie?










Stof: Froy & Dind
Patroon: La Maison Victor - Imani

Reacties

  1. Heel mooi! En aanstekelijk, want dit model was er nu eentje die mijn aandacht niet echt had getrokken. Nog eentje dus voor op mijn verlanglijstje ;-) want ik vond die LMV al heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Mij sprak het net direct aan, de madeline ook. Maar ik had weinig zin in veel stukken knippen :p

      Verwijderen
  2. Super mooi :-) :-) ... staat je super en ziet er heel comfy uit !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Zowel de jurk als de stof! Staat je super.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk... dat dit dé perfecte jurk is voor jou. Ze lijkt je op het lijf geschreven. De kleur, de stof, het model: Whaw!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi!! Dat stofje zou ik ook wel willen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een heel mooi kleedje, zeker een hit in uw kleerkast (of misschien best erbuiten want erin heb je er niet zoveel aan ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, het zag de binnenkant van de kast nog niet vaak ;)

      Verwijderen
  7. Supermooie jurk! En die kleur...echt fantastisch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellige jurk. Niet twijfelen. ... draag die jurk met de nodige fierheid 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ondertussen is het echt een favorietje geworden. Snel aan en lekker comfy

      Verwijderen
  9. Oh, ik had dit dus nog niet gezien op je blog (maar haha, beter nog: wel in't echt). Prachtige jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw super mooi! Het stofje betoverde me ook direct, maar wist niet wat ik er precies mee wilde maken. Uiteindelijk maakte ik er een t shirt mee die ook erg in de smaak valt. De mama zei bij het zien van dat stuk dat het ook een mooie stof zou zijn voor een jurk. En daar kwam de Imani op de proppen. Maar bij gebrek aan genoeg stof, heb ik het idee maar opgeborgen.. Leuk om hem hier zo te zien schitteren!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts