Ozzy²

Hij werd al een hele tijd geleden gemaakt, die eerste Ozzy. Het ziet er een lekker comfy hoodie uit. Die verlegde zijnaden zijn een leuk en origineel extraatje. De ritsen, de eigenlijke blikvanger, deden me wat twijfelen aan het patroon. Mijn conservatieve en laffe ik zag het immers niet zitten om die ritsen mooi in de naad te verwerken. En dan nog in het voorpand, mijn laffe ik zag dit kledingstuk al bij voorbaat mislukken en pleitte voor een ritsenvrij exemplaar. Ik leek er vrede in te vinden en startte te tekenen en te knippen, tot mijn avontuurlijke is plots de strijd aanbond en een Ozzy in de bedoelde staat eiste. Wikken en wegen, discussie en twijfel.
De avontuurlijke ik won.

En wat naaide het vlot! Zo vlot dat er prompt een andere, tweede Ozzy volgde.



Ondertussen ben ik fan. Ook van ritsen in het voorpand!



Oorspronkelijk wilde mijn laffe en conservatieve ik de ritsen er in weg laten. Ritsenvrees ofzo. Net op het laatste moment overwon toch mijn avontuurlijke ik de strijd.  Vlotter dan verwacht naaide ik die ritsen er in. Waar had ik me zorgen over gemaakt?




Gemakkelijkheidshalve Uit luiheid maakte ik twee keer dezelfde maat. A fit perfect voor Mauro en op de groei voor Lot.

Ze zijn er beide gelukkig mee. Mauro is er steevast van overtuigd dat hij de ritsen moet open doen om de trui over zijn hoofd te krijgen.
En Lot ... hij loop continu met geopende ritsen rond. De 'flapjes' dienen als zijn vleugels.



Patroon: Ozzy - La Maison Victor sept.2017

Reacties

  1. Die ritsen zijn heuse blikvangers en geven die jongenssweater een heel leuk extraatje! Grappig, hoe ze op de eerste foto's blijkbaar heel onder de indruk zijn van die ritsen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalige sweaters en inderdaad leuk dat er zo eens iets extra's kan op een jongenssweater, zeker als je vertelt hoe blij ze er mee zijn, om ermee te spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk! Je brengt mij op een idee om na te doen in nieuwe jongenssweaters (die hier,ook op de planning staan)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kreeg een verbod om die ritsen te naaien, zonde, want ziet eens af hoe mooi dat is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super!! Ik moet die ook dringend maken, zo tof!! En zalig hoe ze elk hun ding doen met die ritsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi en wat een prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts