Een goed bestede lap

Het stofje waarmee ik hier werkte komt in de kleerkasten van onze jongens meermaals voor.

Per ongeluk bestelde ik het twee keer en bezat ik plots 1,2 meter van dit schattige wintertafereel.


Toen een vriendin me vroeg om er voor haar dochter een pyjama uit te maken ging mijn brein overstag en leverde het me verschillende ideeën voor mijn eigen zonen af. Ik werkte de stof op, tot het laatste restje. Eén meter twintig lijkt heel veel, maar uiteindelijk gebruikte ik nog andere resten om mijn projectjes te vervolledigen.

Ik maakte er dus de pyjama mee, geheel uit de winterstof. De grijze boord werkte ik af met een -naar mijn gevoel - passende siersteek.

Het truitje voor Cas volgde. En een Lou-broek, gebruik makende van een rest van de Ozzy hoodie.



Een trui voor Lot, eveneens mét broek. De restjes van de Jeff-broek werden hiervoor opgewerkt, als borstzakje, sierstuk in de zijnaden van de trui en als onderstuk in de broek.




En het laatste restje werd verwerkt in de Ozzyhoodie voor Mauro.


Zo, drie lappen in één trek door helemaal verwerkt. Dat vind ik best knap van mezelf ;)

Deze projectjes dateren nog van oktober-november 2017... Een blogachterstand, in zijn ergste vorm. Momenteel zit in aan maaksel 25 voor 2018. Geen idee hoe ik dat ooit nog ingehaald krijg.

Patronen: Kiind - jumpsuit, Ottobre herfst 2017 - funny legs & longsleeve

Stof: Lillestoff - Vinter

Reacties

  1. Heel tof gedaan met die siersteek :-)
    Zo'n grote lap helemaal opwerken, dat geeft vast een heel goed gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je het helemaal kon 'opgebruiken' :-) Mooie kleertjes. Ik heb hier ook nog zo'n grote lap tricot liggen die ik per ongeluk 2x bestelde, oeps!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig! het feit dat je het twee keer kocht bewijst dat het een supermooi stofje is. en aangezien ik vooral voor volwassenen naai lijkt 1m20 mij een redelijk gewone hoeveelheid ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuke maaksels! En wow, al zo veel genaaid dit jaar! Mijn teller staat op 1 :) Maar ik ging dan ook voor kwaliteit gaan en niet zozeer voor kwantiteit - en ik had gewoon ook geen tijd.. :p

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toffe naaisels !! En een blogachterstand, ik kan erover meespreken. Maar 25 stuks in 2018? Dat doe ik je niet na 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, zo tof dat je dat ineens weggewerkt kreeg, dat geeft een heel goed gevoel he! Ik ben ook nog van vorig jaar aan het bloggen, maar ach, zolang het naaien maar leuk blijft!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts