Sew Challenge - eentje voor de man

En of dit een challenge was! Ik zag er eerst niet al te veel graten in. Ik maakte immers al eerder zo'n project in een kindermaat.

De sew challenge dus... Deze keer koppelde Davina me aan Guus van Stoffenfeest. Guus deed me het leuke voorstel om een metertje uit haar fantastische webshop te kiezen en dit te combineren met stof die ik had liggen én er ergens een rits in te verwerken.

Omdat ik mezelf had voorgenomen om dit jaar minstens drie projecten voor de man te maken koos ik een leuk mannelijk sweaterstofje van Mies en Moos uit. Als patroon ging ik uit van Zipu, uit I Love Sweaters. Ik zou het vest dubbel maken. Mijn wederhelft vind enkele sweaterstofjes immers te dun. Daarenboven kon ik zo de rits mooi wegwerken.

Ter combinatie diepte ik twee bruine en een gele lap stof op uit de stoffenkast.

De zipu vind ik niet zo mooi aan de voorkant. De 'V' wou ik niet. Daarom knipte ik het anders. Ruim op tijd voor de sew challenge knipte ik mijn stoffen en zette ik binnen- en buitenkant in elkaar. Geveld door de griep liet de rest langer op zich wachten.


Het werk dat me nog restte was een werkje van niks. De rits inzetten en beide kragen vastmaken. Maar toen ging het fout. Ergens knipte ik fout waardoor de gecolorblockte opties niet meer op elkaar aansloten. Met wat gepruts hier en daar sloeg ik er toch nog in om het buitenpand min of meer te laten aansluiten.


Euforisch wilde ik een laatste sprintje trekken. Het vooruitzicht van het einde gaf me nieuwe energie.
  
Alleen de kraag moest nog dicht. De kraag werd op vraag minder hoog geknipt dat het originele patroon.


Maar ook hier stootte ik op een euvel.Op de foto is het niet goed te zien, maar de kraag trekt. Ik vrees dat ik hem niet hoog geknipt heb. Om het mooi af te werken zou ik dit hele laatste stuk opnieuw moeten doen. Maar dat is eventjes niet voor nu...


Het is niet helemaal naar mijn zin, maar een challenge was het alleszins. Nu die verdomde kraag nog... op naar nieuwe moed.

Patroon: Zipu
Stof: Stoffenfeest 

Reacties

  1. Misschien geen perfect jasje, maar je ventje draagt het met flair!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Foutjes maken het uniek, hij staat er super mee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker en vast een draagbaar vestje! En wie weet zet die kraag zich nog wel goed na het wassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Uniek.... daar moet je can genieten. Al doende leert men.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind hem heel goed geslaagd! Je man ziet er een moderne man uit :-)
    Doe zo verder!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts