Dina

Voor deze rok uit de viorige editie van La Maison Victor ging ik aan de slag met een van de eerste stofjes die ik ooit kocht. In mijn gedachten zou ik er toen een mini of kokerrok van maken. De vervloog en de stof bleef liggen.

Bij het doorbladeren van de LMV viel mijn oog onmiddellijk op deze rok en werden mijn herinneringen aan het lapje tweed terug opgeroepen.



Ik tekende maatje 38 uit. Met wat extra gewicht op de weegschaal - en vooral op de heupen - begint dat maatje 36 nogal krap te zitten. Mijn vorige broekproject ging hierdoor de mist in. Iets met nog in de ontkenningsfase zitten...

De rok valt ruim. Ik moest de kopen een heel eind opschuiven opdat hij niet tot mijn enkels zou zakken. Dat bezorgde me dan weer een 'Feel Good' momentje. Hierdoor heb ik aan de binnenkant, taillehoogte, een grote lap zitten. Een schuifknop bracht de redding.



De knopen en knoopsgaten schuin maken én de rok mooi laten sluiten was een hele opgave. Qua knopen kan ik nog wel wat oefening gebruiken.
Ik vind het best wel leuk geworden, al is het best wennen aan de lengte. Zo'n halfweg model is niet iets wat ik al aan mijn garderobe had toegevoegd. Voor de herfst en winter is het juist daarom ideaal. Lekker warm, zeker in combinatie met dit winterstofje.




Het zakje... Dat zakje! Ik vind het super. Een klein detail, dat overigens ongebruikt blijft, en bij mij zijn nog nog niet bewezen heeft, maar het heeft wat.



Patroon: Dina Rok - LMV

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts