I love sweaters - me time!

Het boek van Fran is niemand ontgaan, ook mij niet.

Er werden al een aantal exemplaren uit gemaakt voor de man, de zoon en mezelf. Voor de man en mezelf gebruikte ik eenzelfde stofje. Eentje van Froy & dind. Een heerlijk soepelvallend en lichte jaquard. En met zijn 1m70 breed -bijna- voldoende voor twee volwassen exameplaren.



Het exemplaar voor de man heeft nog wat retoucheerwerk. Ik koos voor hem de Boi, en voegde een knopenpad toe - dat lukte wonderwel perfect! Hij zette zelf de knopen er aan... scheef. Retouches laten hier altijd een eeuwigheid op zich wachten. Voor hem is dat niet anders.


Voor mezelf koos ik de Maglione, met een asymetrisch voor- en achterpand. Ik schreef dat 1m70 bijna voldoende was, vandaar het verkorte voorpand.
Fran schrijft in haar boek dat een langer voor en achterpand perfect is voor vrouwen die buik en billen willen verstoppen. Het tonen van mijn buik, die tijd zijn we al lang gepasseerd.
Met een mouwloos topje er onder vind ik het wel geslaagd.






Soepelvallend en heerlijk om te dragen!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts