Flotte Flitzer

In de zomer maakte ik mijn eerste Boi uit het boek I love sweaters. Een heel eenvoudig patroon dat me wat doet denken aan the leather sweater van lmv door de schouderpads.
Hét verschil tussen deze twee patroontjes - en dit is meer mijn goesting- is dat de Boi onderaan rechtdoor loopt en geen heupboord heeft. Bijgevolg valt de sweater ook mooi naar beneden. Persoonlijk vind ik dit dus mooier. Het geeft ook minder kans op blote ruggetjes imo.

Deze mooie jaquard scoorde ik nog bij Cas en Nina, tijdens de sluitingsweken. Ik kreeg er nog net een trui voor nummer 1 uit. Een groeispurt later kan hij al doorgeschoven worden naar nummer 2, die deze trui in al zijn jongensheid met open armen ontvangt.



Nummer 2, Lot, sloeg tijdens het knipproces al groen uit. Hij wilde de auto's. Met nog een klein lapje over slaagde ik erin om er nog anderhalve short uit te produceren. Ja, anderhalf... Voor Lot knipte ik het zomerse ondermodepatroon in twee. De bovenhelft werden auto's, voor de onderste helft koos hij zelf een blauwe tricot.
Het kan er mee door. Het werd veelvuldig gedragen afgelopen zomer. En volgende zomer schuift hij wellicht door naar het volwaardige shortje.




Stoff: Lillestoff - flotte flitzer
Patroon: Trui -Boi
Short - Vlaanderen Naait

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts