Stik Belgique part III

Ook deze week doe ik mee met de blogtour van Stik Begique. 
Ook deze week presenteer ik jullie een patroontje van LMV. 
Ook deze week komt dat patroontje uit de laatste editie.
MAAR deze week is het geen maaksel voor mij, wel voor Mauro die -zoals hier gezegd - écht uit zijn broeken gegroeid is. 


Bij het doorbladeren van de LMV vond ik de Magnus broek eigenlijk maar niets. Te zakkerig rond te heupen. In mijn hoofd categoriseerde ik het patroon alvast onder een 'NO-GO'. Toch, bij het voorbereiden van een naaiweekend greep ik naar het boekje en tekende ik het patroon uit. Wellicht omdat ik de Zaria en Megan al had overgenomen uit datzelfde magazine en het dus binnen handbereik lag.

Ondertussen maakte ik er zelfs al twee ;) Omdat de zoon geen zin had in poseren heb ik de andere versie nog niet kunnen digitaliseren, maar dat komt nog.


Mauro's lengte begint meer en meer af te wijken van zijn breedte. Iedere gekochte broek moet ik op het kleinste insnoeren. Bij zelfmaaksels kan ik de elastiek bijna twee maten verkleinen... Het spreekt voor zich dat ik de 'zakkerige' broek al van in het begin verkleinde.


Ik nam maat 110 en verlengde naar maat 122. Het is prima zo. De tailleband mocht naar mijn inziens wel nog een tweetal centimeter hoger komen. Oh ja, de achterzakken liet ik achterwege wegens geen nut enzo...

Flaflinko - Khadetjes - Naaisdrovje - The Needle Of Choice - WilwarinCouture - Larth - Skwadraatlive - Adivastyle - Just Delphine - Noxeema - Miss Pixie - Gezien bij Justine - Plus 2 is 5! - Mimaloki - Lilliepawillie - Sewing à la carte - Girls in Uniform - Miel de Fleur - Marieke Falderieke - Stoffenspulletjes


Patroon: Magnus - La Maison Victor

Reacties

  1. Oh das de 2de ribfluweel dat ik zie passeren, nu wil ik dat ook maken! Zo leuk 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toffe broek, dat kleurtje is super 💚

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oohh ik vond het broekje in het boekje ook niets maar deze is echt leuk! Je maakte 122 is dat zijn normale Broekmaat of maatje kleiner?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij zit bijna in een 122. Qua taille is hij smaller... 110-116. Ik tekende de breedte uit van 110 en lengte van 122. Om een 122 genomen te hebben lijken de pijpen me maar nipt. Meestal heeft hij in deze maat nog wat groeiruimte aan zijn enkels ;)

      Verwijderen
  4. Heel mooi, volgens mij heb je een patroontje gevonden om zijn broeken tekort op te lossen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij dringende gevallen inderdaad. Verder hou ik niet van hetzelfde patroon gebruiken. Vreemd want dat zou me zoveel tijd uitsparen!

      Verwijderen
  5. Wel, ik had hetzelfde idee toen ik het tijdschrift zag... een patattenzak. Maar dat heb jij goed opgelost, ik moet het patroon precies nog een kans geven! Hoera voor broeken die een schot in de roos zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind ze helemaal niet zakkerig maar wel superfijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik deed hetzelfde qua aanpassing, in de hoop een smalle broek voor de dochter te krijgen, NOT.
    Maar zij is er wel blij mee, met die losse broek, dus hé, wie ben ik. Dat is ook eens wat anders dan die skinny's die ze altijd draagt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooi, prachtice broek in leuke kleur. Staat hem super.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk in zo'n ribfluweel!! Hier blijft Giel qua breedte ook hangen maar alle patronen moeten dus wel verlengd worden. Maar dan ben ik toch blij dat ik kan naaien en geen broeken moet kopen die eigenlijk veel te breed zijn. Heel leuk gedaan in elk geval en ik ben benieuwd naar de andere!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt die broek heel mooi gemaakt. Wat zal hij blij geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts